Wednesday, November 30, 2011

Adakah saya seorang popular?? ^,^

Uwaa!! Terjah sana sini.. Hurmm.. Kat sini ak nak cerita skit tentang diri ak niew.. urmm, agak2 nyew,, ak nie popular keww?? hahahaha.. Soalan paling poyo larh.. Xpayah susah-susah nak gie tanyew..~Isshh.. bukan citer untuk aku larh!! Tapi kat korang sumee nieww''..hehehee.. korang popular kew?? Adakah korang popular macam orang niew??


Hahaha..Xponw orang macam niew??

 
Atau pun abang Mars niew..hahaha''

Huhhuhuh..puas tengok?? Nak lagi?? ~Uishh, nak letak leh, tapi gambar perempuan..bahaye!! Haram sama skali..hehehe'' ~Xde larh, cume nak jaga image blog nie..Xnak larh ade gambar yang mencurigakan..uhh.. 

Berkaitan dengan tajuk kita tadi. (Adakah saya popular ini benar-benar memberikan kita impak atau kesan yang sangat menyeronokkan?? Adalah ianya satu trend?? Betul kew orang popular nie selalu dipuji?? Memang ye!! ~Xade dinafikan rakyat Malaysia kini suke dengan trend Popular dimana satu kumpulan atau individu ini melakukan suatu kerja itu dengan cara dan gaya yang berbea..huhuhu'' Contohnya, Individu nie ade kawasan, so dia akan popular jika dia pegang kawasan beliau dengan gaya die..cehhw.. ~Tgok macam citer niew.. uhh..punye gengstew..nie salah satu nak dpat populariti nie!! uhww..

'Niew geng Besi Malaya zaman 20-an..hehehe'''

~Agak nyew, sampai bile la nak sedar diri tu erk.. sape yang berkuasa?? Hmm..tepuk dada, tanya larh Iman..huhu~ [ Okews, sambung citer, Xjuga abang kawasan.. Hehee'e,, ] Orang popular nie jugak, selalu datang kat konsert2 malam .,,Macam biase, artis larh name nyew..huhu.~ Kalu dah artis, memang terkenal saje.. Xbleh nak elak.. yelarh, duit buat konsert,, Xkan nak tolak.. Haha.. Hurmm.. Asyik artis jew.. orang biase nie Xpopular ke?? ~ Sekarang nie popular dengan gaya.. kalu ade seorang niew buat gaya rambut punk larh, Ali cez larh..ape2 larh kann.. mesti ade orang nakk ikut.. hehe.''he.. taw sangat sebab benda macam nie akan berubah setiap tahun.. Contoh macam nie larh kann.. ^^

Sape nak tiru gaya ak hahh??

~Dalam konteks ini sebenarnye, ak menulis apa yang berlaku sekarang di Malaysia.. Banyak perkara yang pelik-pelik kite jumpe. Ade orang nie suka dengan cara dia, ade mamat nie suka dengan aktiviti atau hobi die, semuanyew mempunyai cara nak budaya yang berbeza. Sekarang ramai yang nak dapatkan populariti..hanya dengan itu, beliau ini mudah dijemput atau disukai ramai kerana kerja yang beliau lakukan itu. Bukan semua masyarakat Malaysia nie yang suke lakukan kerja hanya dapatkan populariti.. cume segelintir~ Yang segelintir ini larh yang akan merosakkan sebahagian besar umat Islam hancur. Sebab apa?? Sebab segelintir ini menggunakan corak kehidupan beliau dengan promosi gaya dan budaya diorang nie kepada umum.. contohnya:

'Rokok niew leh wat muka jadi cantik dan seri..tanpa botox dan free alcohol!! ~hahaha'"

"Jangan tinggal daku.. oh dewi.. ~hehe

Terok betoll!! Terus tolak agama..'' Kafir teros''

Gilew ke apew?? ishh..


Dan inilah hasilnya__--___---

Hanya disebabkan cemburu, macam2 boleh berlaku..ish3..astagfirullah hal azim~

Sambung citer, golongan seperti suka mencari populariti bukan merujuk kepada artis.. Kadang kala kite juga pun nak cari populariti sebab kita nak naik pangkat..Mungkin juga nak dapatkan tempat yang pertama ataupun gred mahupun pekerjaan yang baik.. Memang, ak sendiri pon Xboleh suka hati main taip jew,,'populariti hanya untuk kepentingan diri! Ini salah nie!! Mesti ade setengah orang yang suka apabila dipuji atau pun disanjung. Kita tidak boleh memburukkan orang itu. Setelah penat beliau lakukan, kita senang-senang saje fitnah orang itu tidak lakukan kerja dengan baik dan tidak sungguh-sungguh. Tetapi hakikatnya, masyarakat Malaysia sekarang memang Xboleh nak jaga imej diri erk.(Bukan semua) Kitakan orang melayu, kena jaga adab sopan santun, nilai murni, dan perpaduan yang berbilang bangsa..Kan elok kalau populariti itu, kita tukarkan dengan populariti dengan semarak agama Islam yang dianjurkan oleh pihak tertentu,, semarakkan lagi majlis-majlis agama..kan elok sangat tuww.. 

Pengajaran untuk diri saya dan pembaca
Sebenarnya, kita semua ini hanya hamba Allah. Tiada Tuhan yang disembah selain ALLAH dan Nabi Muhammad itu pesuruh ALLAH. Kita semua ini sebanarnya tidak di iktiraf sebagai orang yang popular mahupun disanjung tinggi. Kita semua hamba yang hina, melainkan kita melakukan amal soleh yang disuruhnya. Jika kita mahu selamat, kita jadikan Nabi Muhammad sebagai ikon kita dalam menjadi seorang yang popular dalam hal ehwal agama. Nabi Muhammad ialah insan yang disanjung tinggi darjat nya. Tiada sesiapa pun yang boleh mengubah persektif seseorang itu supaya bangga diri dengan cara apa jua sekalipun, tetapi tidak diredhai Allah, maka orang itu sangat rugi. Jadi aku nie tidakkan hebat berkata, mahupun menaip.. Aku bukannya mahu cari simpati, meraih kepujian.,ataupun mahu berbangga. (Tidak sama sekali!!) Ak bukan orang yang kmu cari sebegitu, tetapi ak cume mengubah cara kita pada zaman sekarang hampir pupus masyarakat yang mahukan kerjasama, perpaduan, muafakat, keIslaman..mana semua itu?? Semua sudah hilang dibawa arus permodenan..arus budaya masyarakat barat..sungguh hina sekali. Apa2 jua sekali pun, kita hanya mampu berdoa kepada yang Allah supaya kita dibuka hati dan diberi hidayah supaya kita selamat didunia dan diakhirat.''' -Sekian-

Sedikit renungan bersama 

12 comments:

  1. hmmmm... entry yg baik...
    tu lah.. isu isu sekarang...
    singgah2 jap di sini...
    smbil usha entry usha iklan..
    sama2 tambah $$$................

    ReplyDelete
  2. Trime kasih :)

    Hurmm,, mungkin suatu hari nanty hilang nilai-nilai murni orang Melayu.. bahaya~
    Huhuhu,, same2 juga kita ramaikan kawan, mesrakan perpaduan..hehehe~~

    ReplyDelete
  3. tahniah antry yang baik.. menyedarkan.. nak-nak pasal isu sekrang ni bro.. apa nak jadi kan.. moga kita dijauhkan.. bro, jmput dtg singgah blog, bc 'JIKA @ KALAU'

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah,, terima kasih tuan,
    Saya hargai komen tuan,,huhuh,.. betul, skrng nie isu murtad pun dah banyak dah..hurmm..

    Saya follow tuan!! ^_^

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Satu lagi artis baru yang bakal meningkat naik dalam industri hiburan tanah air. Bakatnya dicungkil seawal umur 9 tahun dan menceburi genre pop keroncong yang jarang diangkat oleh artis hebat masa kini. Sudah memiliki sebuah album dan hebat beraksi di luar negara..

    Jom baca artikel tentang beliau di KOSMO.
    RENCANA UTAMA - KOSMO 31 OKTOBER 2011

    ReplyDelete
  7. Tq for info..

    Hurm..agaknye, bile admin nak jadi artis yew.. tpi nak jadi pon artis naysid bru nak..hehe"huw

    ReplyDelete
  8. Hurmm.. itu masa doa awal tahun minggu lepas kite minta doa yg baek..huhuhu

    ReplyDelete
  9. nice info d pagi hari.. suma org nak popular.. tgk lah popular mcm org tu nak.. kdg2 tak tau pulak kita, sapa2 sendiri terpopular.. cukup jer personaliti yang elok2 jer.. tak yah buat2..

    ReplyDelete
  10. Saya setuju kata2 cik.. Sye pon Xtaw ler bleh popular tetiba kan.. Personaliti kita kena jaga..setuju.. ^_^

    ReplyDelete
  11. seram baca artikel yg anak seni tolak agama.. satu entry yg baik

    ReplyDelete